Advocaat Apple fileert ontwerpers Samsung
Logische keus
Haar verweer was, dat zo'n icoon uiteraard een telefoonsymbool moet bevatten en dat groen een intuïtief juiste kleur is. "Zouden we voor rood hebben gekozen, dan betekent dat eerder 'verbreek verbinding' of zo", aldus Wang. De icoontjes werden overigens niet bedacht door een enkeling, maar door een hele groep.
Kadaverdiscipline
Een aantal designers werd samengebracht in een gebouw, waar ze doorlopend moesten werken aan een nieuw ontwerp. Soms kregen de deelnemers aan zo'n ontwerpsessie gedurende weken niet meer dan een paar uur slaap per nacht. Klagen tegen de bedrijfsleiding zou niet geholpen hebben, het zou eerder opgevat worden als een signaal dat men het werk niet serieus nam. En dat zou reden zijn voor direct ontslag.
Bescherming
Apple had zijn versie van het telefoon-icoon in 2010 al laten vastleggen als een handelsmerk. Op 21 april 2010 werd het icoon als beeldmerk aangemeld bij het US Patents and Trademark Office (USPTO), dat het op 12 juli van dat jaar heeft vastgelegd onder nummer 3886196. Het verschil tussen het icon van Apple en dat van Samsung is, dat bij Apple de telefoonhoorn iets platter ligt. Voor de rest hebben beide dezelfde Look & Feel.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee