Apple: waarom iPhone-geïnteresseerden toch Android kiezen
Voor bijna de helft van de ondervraagden was de belangrijkste reden dat zij bij hun telecomaanbieder wilde blijven. Het onderzoek, bedoeld voor intern gebruik, werd eind 2010 gedaan in de Verenigde Staten waar op dat moment Sprint en Verizon op dat moment nog geen iPhone in hun aanbod hadden.
Het onderzoek maakt deel uit van de bewijsvoering in de rechtszaak van Apple tegen Samsung. Apple beweerde eerder dat de ontwerpen van Samsung de kopers in verwarring brengen door hun grote gelijkenis met de iPhones.
Consument zeker niet in verwarring
Uit het onderzoek blijkt dat dat zeker niet het geval is en consumenten bewust kiezen voor een Android-toestel (van Samsung). Zo gaf 36 procent van de ondervraagden in het onderzoek aan dat zij vertrouwen hadden in het Google-merk, en nog eens 30 procent geeft de voorkeur aan de grotere schermen van de Android-toestellen. Andere argumenten die steeds door iets meer dan een kwart van de ondervraagden werden genoemd waren:
- Voorkeur voor de Android Market voor apps (27 procent)
- Betere integratie met Google-diensten (Gmail, Google Docs, Voice) (26 procent)
- Voorkeur voor de nieuwste en beste smartphone (26 procent)
- Voorkeur voor geavanceerde navigatie (25 procent)
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee