Overslaan en naar de inhoud gaan

Rechter haalt streep door boete KPN

Opta had KPN in 2010 een boete opgelegd van 720.000 euro omdat het bedrijf door fouten in de facturering per saldo te hoge kortingen heeft verstrekt aan bepaalde zakelijke klanten. Gelijksoortige klanten zijn daardoor voor dezelfde dienst verschillende voorwaarden en tarieven berekend en dat mag niet.
Business
Shutterstock
Shutterstock

KPN ging in beroep bij de rechtbank in Rotterdam en bracht naar voren dat het ging om onopzettelijke en onbewuste administratieve fouten. De rechter vond, volgens Opta, dat de verkeerde facturering niet alleen tot te hoge, maar ook tot te lage kortingen had geleid . Bovendien heeft KPN geprobeerd om de fouten te herstellen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in