Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple maakt mobiel adverteren goedkoper

Apple hanteerde sinds de introductie in juli vorig jaar een prijzige menukaart voor bedrijven die gebruik willen maken van de iAd-diensten. Zo moesten adverteerders vastleggen minimaal 1 miljoen dollar te besteden aan advertenties en zij betaalden 10 dollar voor elke keer dat een advertentie 1000 maal wordt gezien en 2 dollar voor elke keer dat er op een advertentie wordt geklikt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Google kan breder platform bedienen

Google's dienstverlening AdMob kan afhankelijk van het contract echter veel goedkoper zijn met prijzen variërend van 4 tot 12 dollar per duizend 'views'. Google's advertentiesysteem werkt bovendien op veel meer mobiele platformen.

Apple verlaagt nu de minimumbesteding per contract naar 400.000 dollar, volgens bronnen van The New York Times. Ook de prijzen per duizend pageviews en aangeklikte advertenties gaan omlaag. Het bedrijf hoopt daarmee weer marktaandeel terug te winnen. Volgens cijfers van IDC deelde Apple vorig jaar nog de positie van marktleider met Google. Inmiddels staat Apple op positie 3 in de ranglijst naar hoogste omzet, onder het onafhankelijk opererende Millenial Media.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in