Apple maakt mobiel adverteren goedkoper
Apple hanteerde sinds de introductie in juli vorig jaar een prijzige menukaart voor bedrijven die gebruik willen maken van de iAd-diensten. Zo moesten adverteerders vastleggen minimaal 1 miljoen dollar te besteden aan advertenties en zij betaalden 10 dollar voor elke keer dat een advertentie 1000 maal wordt gezien en 2 dollar voor elke keer dat er op een advertentie wordt geklikt.
Google kan breder platform bedienen
Google's dienstverlening AdMob kan afhankelijk van het contract echter veel goedkoper zijn met prijzen variërend van 4 tot 12 dollar per duizend 'views'. Google's advertentiesysteem werkt bovendien op veel meer mobiele platformen.
Apple verlaagt nu de minimumbesteding per contract naar 400.000 dollar, volgens bronnen van The New York Times. Ook de prijzen per duizend pageviews en aangeklikte advertenties gaan omlaag. Het bedrijf hoopt daarmee weer marktaandeel terug te winnen. Volgens cijfers van IDC deelde Apple vorig jaar nog de positie van marktleider met Google. Inmiddels staat Apple op positie 3 in de ranglijst naar hoogste omzet, onder het onafhankelijk opererende Millenial Media.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee