Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple wipt Coca-Cola als bekendste merk

"Zo nu en dan verandert een bedrijf ons leven, niet alleen met zijn producten maar met zijn hele gedachtengoed. Dit is de reden waarom we na 13 jaar Coca-Cola aan de top, nu Apple op nummer 1 terugzien'' aldus Patrick Stal van Interbrand Amsterdam. Apple is volgens het internationaal leidende bureau 98,3 miljard dollar (72,6 miljard euro) waard.
Apple VS

Interbrand publiceert elk jaar de ranglijst waarin de merkwaarde van de 100 meest waardevolle merken ter wereld onderzocht wordt. Op de tweede plaats staat Google en Coca-Cola is gezakt naar de derde plek. Nieuw binnengekomen in de lijst zijn Discovery (tv-zenders), Duracell (batterijen, accu's) en het Amerikaanse automerk Chevrolet.

In de lijst staan drie Nederlandse merken: Philips (40), Shell (73) en Heineken (92). "Ze blijven het goed doen en verzekeren zich al jarenlang van solide posities'', aldus Interbrand. Hun gezamenlijke merkwaarde nam met bijna 11 procent toe ten opzichte van vorig jaar. " Vanzelfsprekend een goede ontwikkeling, maar evident is ook dat er kansen liggen voor het drietal wanneer we constateren dat Philips, Shell en Heineken samen goed zijn voor 'slechts' 1,3 procent van de totale merkwaarde in de lijst'', aldus Interbrand.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in