Apple wipt Coca-Cola als bekendste merk
Interbrand publiceert elk jaar de ranglijst waarin de merkwaarde van de 100 meest waardevolle merken ter wereld onderzocht wordt. Op de tweede plaats staat Google en Coca-Cola is gezakt naar de derde plek. Nieuw binnengekomen in de lijst zijn Discovery (tv-zenders), Duracell (batterijen, accu's) en het Amerikaanse automerk Chevrolet.
In de lijst staan drie Nederlandse merken: Philips (40), Shell (73) en Heineken (92). "Ze blijven het goed doen en verzekeren zich al jarenlang van solide posities'', aldus Interbrand. Hun gezamenlijke merkwaarde nam met bijna 11 procent toe ten opzichte van vorig jaar. " Vanzelfsprekend een goede ontwikkeling, maar evident is ook dat er kansen liggen voor het drietal wanneer we constateren dat Philips, Shell en Heineken samen goed zijn voor 'slechts' 1,3 procent van de totale merkwaarde in de lijst'', aldus Interbrand.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee