Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft start mediaoffensief met Jerry Seinfeld en Bill Gates

De campagne, waar Microsoft 300 miljoen dollar in steekt, is bedoeld om om de negatieve perceptie bij het publiek van Windows Vista te bestrijden. Daarbij zocht het bedrijf ook naar een tegengif tegen de imagobeschadigende advertentiecampagnes die Apple de laatste tijd heeft gevoerd. Daarin werden als ouderwets en als computernerds afgeschilderde Windows-gebruikers afgezet tegen hippe Mac-gebruikers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Of dat te danken is aan de advertentiecampagne is niet duidelijk, maar feit is wel dat de Mac de laatste tijd - in de marge van de WIndows-wereld - aan een opmars bezig is. In het tweede kwartaal van dit jaar was 7,8 procent van de verkochte pc's een Mac, tegen 6,2 procent in 2006.

Met het inhuren van Jerry Seinfeld, die van 1989 tot 1998 een populaire tv-show maakte, wil Microsoft volgens de bronnen van de Wall Street Journal het imago van Windows Vista en Microsoft oppoetsen. Seinfeld krijgt daarvoor naar verluidt 10 miljoen dollar. Ook Bill Gates zal zijn opwachting maken in de campagne.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in