Microsoft start mediaoffensief met Jerry Seinfeld en Bill Gates
De campagne, waar Microsoft 300 miljoen dollar in steekt, is bedoeld om om de negatieve perceptie bij het publiek van Windows Vista te bestrijden. Daarbij zocht het bedrijf ook naar een tegengif tegen de imagobeschadigende advertentiecampagnes die Apple de laatste tijd heeft gevoerd. Daarin werden als ouderwets en als computernerds afgeschilderde Windows-gebruikers afgezet tegen hippe Mac-gebruikers.
Of dat te danken is aan de advertentiecampagne is niet duidelijk, maar feit is wel dat de Mac de laatste tijd - in de marge van de WIndows-wereld - aan een opmars bezig is. In het tweede kwartaal van dit jaar was 7,8 procent van de verkochte pc's een Mac, tegen 6,2 procent in 2006.
Met het inhuren van Jerry Seinfeld, die van 1989 tot 1998 een populaire tv-show maakte, wil Microsoft volgens de bronnen van de Wall Street Journal het imago van Windows Vista en Microsoft oppoetsen. Seinfeld krijgt daarvoor naar verluidt 10 miljoen dollar. Ook Bill Gates zal zijn opwachting maken in de campagne.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee