Oracle wil supportkwelling Rimini aanpakken
Klantenwerving is omstreden
Volgens Oracle zou Rimini Street zijn software wederrechtelijk toe-eigenen om Oracle klanten van support te voorzien. Rimini Street bestrijdt de aanklacht en zegt andere methoden te gebruiken als TomorrowNow destijds.
Basale Oracle-functionaliteit voor bijvoorbeeld loonstroken en boekhouding heeft onderhoud nodig, zeker als het om verouderde maar wel naar behoren draaiende systemen gaat. Vervanging van die systemen is complex en duur en veel klanten zijn geneigd de systemen te blijven gebruiken tot het niet meer gaat. Het onderhoud door Rimini is grofweg de helft van wat klanten Oracle moeten betalen voor aanpassingen aan de software.
Onderhoud is buitengewoon lucratief
In 2010 haalde Oracle volgens de Amerikaanse analist Mark Murphy van Piper Jaffray in totaal 4,5 miljard dollar aan dit type onderhoudswerk binnen, ongeveer 14 procent van alle verkopen vorig jaar. Oracle wil niet langer dat Rimini een stukje van die taart wegneemt. De totale omzet van Rimini lag in 2010 op slechts 25 miljoen dollar.
De uitspraak in de zaak wordt volgend jaar verwacht.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee