Overslaan en naar de inhoud gaan

Black Friday levert nieuw record

De Amerikaanse consumenten hebben hun traditionele koopwoede op Thanksgiving en Black Friday royaler dan ooit getoond. In totaal gaven ze 5,3 miljard dollar (ruim 5 miljard euro) uit. Dat is 18 procent meer dan vorig jaar, becijferde het softwarebedrijf Adobe Systems Inc.
winkel
© CC0 Public Domain via Pixabay
CC0 Public Domain via Pixabay

Van dat enorme bedrag werd 3,3 miljard online gespendeerd aan vroeg ingeslagen kerstcadeautjes, variërend van lego en barbiepoppen tot iPads, 4K tv's, drones en elektrische autopeds. Dat is een record. De uitgaven via mobiele toestellen groeiden vrijdag met 33 procent tot een 'all-time high' van 1,2 miljard.

De bestedingen via internet gingen ten koste van de traditionele winkels van baksteen, beton en glas maar niet dramatisch. De omzet daalde volgens de de gespecialiseerde dataprovider ShopperTrak in vergelijking met 2015 met 1 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in