Opnieuw storing bij overboekingen ABN Amro
Toen bleek dat overboekingen zich in een wachtrij begonnen op te hopen, heeft de bank de knop ' Overboeken' in Internet Bankieren uitgezet. Een les die geleerd is uit de storing van gisteren, legt de woordvoerder uit aan AG Connect. Sommige klanten boekten gisteren tijdens de storing twee keer een bedrag over toen ze geen bevestiging kregen dat de overschrijving gelukt was.
Verband met vorige storing
Ook gisteravond had de bank een storing bij het verwerken van overboekingen. Of de twee storingen verband met elkaar houden, is nog niet te zeggen. De oorzaak van de storing van gisteravond is nog niet bekend en ook niet is nu nog niet duidelijk hoe het probleem van vandaag veroorzaakt is. Maar, zegt de woordvoerder, "het is wel toevallig dat de twee storingen zo dicht na elkaar plaatsvonden." Een verschil is dat de storing van gisteren drie databases betrof, nu ging het om een database.
Gisteravond was het eerste teken van de storing dat betalingen niet direct werden uitgevoerd. Ze bleven in behandeling staan. Hierdoor ontstond een wachtrij aan betalingen. Dat gebeurde eerst bij de betalingen die gingen via iDeal. Niet veel later bleven ook de betalingen hangen die via het eigen internetbankieren werden gedaan. Daarop heeft ABN Amro de eigen systemen uitgezet.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee