Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM dreigt KPN met boete over zakelijk abonnement

KPN heeft eerder dit jaar klanten van Zakelijk BelBasis omgezet naar een Zakelijk BelVrij, zonder ze daarvan goed op de hoogte te stellen. De Autoriteit Consumenten Markt (ACM) eist nu van KPN dat het bedrijf al deze klanten een brief stuurt met uitleg over de wijzigingen en hen de gelegenheid biedt het contact zonder boeteclausule te verbreken, meldt Emerce.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De ACM kan een boete van maximaal 3 ton opleggen wanneer KPN zich niet houdt aan deze bepaling. De ACM wijst er op dat klanten in alle gevallen waarbij de voorwaarden van een contract worden gewijzigd, de mogelijkheid hebben het contract zonder bijkomende kosten te beëindigen.

Naar een allesomvattend tarief

De omzetting naar het nieuwe abonnement betekent in praktijk dat de klant niet meer vooraf inzicht heeft in de kosten per gesprek; die worden verrekend in een "all in"-tarief. De kosten per gesprek worden dan berekend afhankelijk van het belgedrag in het verleden, waarbij een referentieperiode van een jaar wordt gebruikt. Wanneer het belgedrag na of tijdens die periode sterk verandert kan dit onvoordelig uitpakken voor de klant. KPN had klanten moeten wijzen op deze wijziging.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in