Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument spekkoper in telecomstrijd'

Bedrijven bieden steeds vaker extra services aan om klanten maar tevreden te houden of aan zich te binden. Daarmee zijn consumenten spekkoper.
Business
Shutterstock
Shutterstock

ABN AMRO stelt dat inkomsten uit traditionele diensten als vaste telefonie en sms snel zijn teruggelopen. Dataverkeer speelt daarentegen juist een steeds prominentere rol, mede door de opkomst van diensten als Netflix, Spotify en WhatsApp.

De kwaliteit van het netwerk, de structuur van de abonnementen en de service zijn voor telecombedrijven van cruciaal belang om klanten te behouden, stelt ABN. "De consument is connectiviteit als eerste levensbehoefte gaan zien", concludeert de bank. ABN benadrukt dat totaalpakketten waarin vaste en mobiele telefonie, internet en televisie worden geïntegreerd steeds meer aan populariteit winnen. Ook bieden telecombedrijven steeds vaker attractieve 'eigen' content om zich te onderscheiden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in