Europese campagne voor Nederlandse digitale infrastructuur
“Ons land heeft de snelst groeiende datacentersector van Europa en telt diverse grote internet exchanges, waaronder het grootste internetknooppunt ter wereld: de AMS-IX. Naast Schiphol en Rotterdam vormt de digitale sector dan ook de derde mainport van ons land”, licht Michiel Steltman, directeur van DINL toe.
Nederland is logische keuze
Hiermee is Nederland volgens hem in een ideale positie om als springplank voor de rest van Europa te dienen. Steltman: “Het goed ontwikkelde digitale eco-systeem in Nederland maakt ons land voor veel buitenlandse bedrijven de logische keuze om de Europese markt te betreden. Denk hierbij aan Google, Huawei, Microsoft en Netflix. Een ander voorbeeld is Apple, dat haar software updates standaard via Nederland aan de rest van Europa levert.”
Geïnteresseerde internationale bedrijven bezoeken Nederland
Om deze positie te ondersteunen organiseert DINL op 24 september, aansluitend aan HostingCon Europe, het evenement Launchpad. Op deze dag neemt DINL internationale bedrijven mee naar verschillende grote infrastructuurpartijen in ons land. “Bezoekers maken kennis met belangrijke spelers in de digitale infrastructuursector en kunnen met eigen ogen zien waarom ons land op het gebied van digitale infrastructuur op kop loopt in vergelijking met de rest van Europa”, aldus Steltman.
Al langer op de agenda
DINL organiseerde eerder al handelsmissies naar Spanje, Canada en afgelopen juli naar San Diego en Silicon Valley waar het als ‘Digital Gateway to Europe’ op de beurs stond met een Holland Paviljoen. Vandaag lanceert DINL officieel het initiatief en de website om internationale organisaties te informeren en enthousiasmeren zich in Nederland te vestigen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee