Overslaan en naar de inhoud gaan

Even internetstoring bij ING

Klanten konden wel inloggen op de website Mijn ING en daar hun saldo controleren, maar overboekingen mislukten. Via de app van ING konden klanten wel internetbankieren met hun telefoon. Uiteindelijk bleek dat de storing te wijten was aan een interne netwerkfout bij de bank.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Probleem buiten iDeal

iDeal-betalingen die via andere banken lopen, slagen wel. Volgens een woordvoerster van Currence, het bedrijf achter iDeal, ligt het probleem dan ook niet bij dat bedrijf. Ze laat weten dat er geen verstoring is in het systeem van iDeal.

Oorzaak onbekend

In april van dit jaar waren vooral banken regelmatig het slachtoffer van zogenoemde DDoS-aanvallen. Door die cyberaanvallen lagen meerdere keren betalingssystemen plat, al wisten banken de aanvallen ook regelmatig af te slaan. De woordvoerster van ING wist niet of de interne fout is veroorzaakt door een cyberaanval.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in