Française krijgt recordbedrag op telefoonrekening
Bij navraag bij het telecombedrijf gaf dit niet zonder meer toe dat het een fout betrof. Het was immers een automatisch door het computersysteem gegenereerde rekening en het afboeken van het bedrag van haar rekening kon niet worden gestopt. De klantenservice wist aanvankelijk niet meer te melden dan dat ze, indien ze dat wenste, in aanmerking kwam voor een een regeling waarbij het bedrag in termijnen kon worden afgelost.
Na lang aandringen gaf Bouygues toe dat er een storing in de printstraat was geweest waardoor het bedrag dat zij verschuldigd was - 117,21 euro - voorzien was van een een aantal extra nullen.
Geen fout in de rekening
Niet altijd blijken extreme rekeningen het gevolg van fouten. Zo trof Celina Aarons in oktober vorig jaar een rekening van T-Mobile in haar brievenbus van 201.005,44 dollar. Aarons heeft twee broers die doof zijn waardoor ze veel van berichtendiensten gebruik maakt in de Verenigde Staten waar ze woont. Bij een bezoek aan Canada gingen ze uit gewoonte door met het gebruik van deze dienstverlening, maar hadden zich niet gerealiseerd dat T-Mobile bij dataroaming 10 dollar per megabyte rekent.
Uiteindelijk heeft T-Mobile na interventie van het televisiestation WSVN de rekening teruggebracht tot 2500 dollar, ongeveer 1 procent van de originele rekening, maar nog altijd een aanzienlijk bedrag.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee