KLM bevestigt cyberaanval
KLM houdt passagiers via onder meer Twitter en Facebook op de hoogte van de ontwikkelingen. Via die kanalen kunnen ook passagiers geholpen worden die in tijdnood dreigen te komen doordat zij niet via de website hebben kunnen inchecken. Een woordvoerder liet aan het begin van de avond weten dat KLM al ongeveer de helft meer vragen had binnengekregen via social media dan op een doorsnee dag. Precieze aantallen kon hij niet noemen.
Volgens de KLM hebben de computerproblemen vooralsnog niet geleid tot vertragingen of uitval van vluchten. Eerder deze week kampte American Airlines met een computerstoring, waarvan de oorzaak nog onduidelijk is, waardoor vele honderden vluchten niet door konden gaan.
De afgelopen weken waren verscheidene banken het slachtoffer van zogenoemde DDoS-aanvallen. Daarbij wordt een grote hoeveelheid dataverkeer naar servers gestuurd, waardoor die tijdelijk onbereikbaar worden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee