Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM bevestigt cyberaanval

Klanten van KLM kunnen door de storing sinds donderdagavond laat niet online boeken of inchecken. Het is nog onduidelijk hoe lang dat gaat duren. De luchtvaartmaatschappij roept reizigers op eerder naar de luchthaven te komen zodat zij daar kunnen inchecken.
Business
Shutterstock
Shutterstock

KLM houdt passagiers via onder meer Twitter en Facebook op de hoogte van de ontwikkelingen. Via die kanalen kunnen ook passagiers geholpen worden die in tijdnood dreigen te komen doordat zij niet via de website hebben kunnen inchecken. Een woordvoerder liet aan het begin van de avond weten dat KLM al ongeveer de helft meer vragen had binnengekregen via social media dan op een doorsnee dag. Precieze aantallen kon hij niet noemen.

Volgens de KLM hebben de computerproblemen vooralsnog niet geleid tot vertragingen of uitval van vluchten. Eerder deze week kampte American Airlines met een computerstoring, waarvan de oorzaak nog onduidelijk is, waardoor vele honderden vluchten niet door konden gaan.

De afgelopen weken waren verscheidene banken het slachtoffer van zogenoemde DDoS-aanvallen. Daarbij wordt een grote hoeveelheid dataverkeer naar servers gestuurd, waardoor die tijdelijk onbereikbaar worden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in