Overslaan en naar de inhoud gaan

Kosten minder belangrijk bij mobiel bellen

De kosten voor een abonnement spelen een steeds kleinere rol bij het kiezen van een aanbieder van mobiele telefonie, al blijft geld nog altijd bepalend.
App'en
© Pixabay CC0 Public Domain
App'en

Uit onderzoek van marktonderzoeker Telecompaper blijkt dat abonnementskosten voor 42 procent van de ondervraagden reden is om al dan niet met een provider in zee te gaan. Dit was een jaar geleden nog krap de helft.

De kwaliteit van het mobiele netwerk en de service van de provider zijn allebei minder belangrijk dan een jaar geleden en worden nog door een vijfde van de consumenten als reden genoemd. 12 procent laat zich bij de keuze van een aanbieder leiden door het advies dat zij kregen van familie of vrienden.

Verder blijkt uit het onderzoek dat Nederlanders steeds beter te spreken zijn over de aanbieders van mobiele telefonie. De kwartaalrapportage toont een hoger rapportcijfer voor aanbieders van mobiele abonnementen. Daarnaast geven ook klanten die gebruikmaken van sim-only een hogere score aan hun provider.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in