KPN erkent mogelijke verwarring over glasvezel
KPN liet weten met de betrokken klanten in gesprek te gaan om mogelijke onduidelijkheden over geleverde diensten op te helderen. Als blijkt dat er toch klanten zijn die te veel hebben betaald, dan krijgen die het te veel betaalde bedrag terug, zo beloofde KPN.
Circa 20.000 klanten hebben combinatie koperkabel-glasvezel
Ongeveer 20.000 klanten in vijf gemeenten hebben volgens KPN in 2008 en 2009 een internetabonnement afgesloten waarbij deels gebruik wordt gemaakt van glasvezel. Het laatste deel van de verbinding, van de wijkkast naar de huiskamer, bestaat nog wel uit koperdraad.
KPN erkent dat het destijds in marketingcampagnes de term glasvezel heeft gebruikt, en dat daardoor mogelijk verwarring is ontstaan.
Product nu landelijk beschikbaar als VDSL
Inmiddels is het product landelijk beschikbaar en heet het VDSL. Glasvezel tot in de huiskamer (Fiber To The Home, FTTH) is op sommige plaatsen ook verkrijgbaar. Dat is een nog sneller, maar ook duurder product.
KPN snapt de mogelijke verwarring bij de klanten die in 2008 en 2009 een gedeeltelijk glasvezelproduct hebben gekocht, en betreurt die. Het bedrijf benadrukt dat de circa 400.000 klanten die glasvezel tot in huis hebben aangeschaft, die ook daadwerkelijk hebben gekregen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee