KPN verliest terrein op mobiele markt
KPN bleef marktleider op de zogeheten postpaidmarkt, volgens een analyse van Telecompaper. Het aandeel van KPN, inclusief de merken Hi en Telfort, op de markt voor telefoonabonnementen zakte echter naar 27 procent. In het derde kwartaal van 2012 bediende KPN nog 32 procent van de markt. De aandelen van T-Mobile en Vodafone zakten met 2 procentpunt, naar respectievelijk 25 en 23 procent.
De grote winnaars waren aanbieders van goedkope abonnementen, waarbij vaak alleen een simkaart wordt verstrekt. Tele2 verdubbelde zijn marktaandeel bijna tot 7 procent.
Bijna driekwart van de Nederlandse mobiele klanten heeft een abonnement. Daarbij werd in ongeveer een derde van de gevallen alleen een simkaart verstrekt. Van de mensen met een abonnement gebruikt inmiddels 81 procent een smartphone. Vorig jaar was dat nog 68 procent.
SMS is volgens de onderzoekers nog altijd de meest gebruikte manier van communicatie via de mobiele telefoon. Door de snelle opkomst van de smartphone verliezen de sms'jes echter snel terrein op internetdiensten zoals WhatsApp.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee