Minister Kamp wil compensatie bij grote telefoonstoring
Het is de bedoeling dat klanten vooraf uitleg krijgen, zodat ze deze voorwaarden kunnen meewegen bij hun keuze voor een abonnement. Mensen kunnen dan bijvoorbeeld bewust kiezen voor een goedkoper abonnement of een uitgebreidere compensatieregeling.
Consumentenbond vreest woud aan eigen regelingen
De Consumentenbond pleitte na onder meer grote storingen bij BlackBerry en Vodafone al voor verplichte compensatie door de telecombedrijven. De organisatie noemt het goed nieuws dat er nu iets geregeld gaat worden. "Het is belangrijk dat consumenten weten waar ze aan toe zijn en niet afhankelijk zijn van waar het bedrijf mee komt. Je ziet nu dat de compensatie volstrekt willekeurig is.'' Maar: "Het zou jammer zijn als alle bedrijven allemaal met een eigen regeling komen. Wij willen liefst een regeling die vergelijkbaar is met die op de energiemarkt. Daar zijn bedragen vastgesteld als een storing langer dan een aantal uren duurt.''
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee