Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta legt nieuwe lagere beltarieven uit

Aanleiding voor de wetswijziging is dat een deel van de mobiele aanbieders in 2010 voor nieuwe abonnementen tarieven per minuut is gaan rekenen in plaats van per seconde (‘minute billing’). Dit houdt in dat ongeacht de duur van het gesprek steeds volledige minuten in rekening worden gebracht. Dit heeft geleid tot de nodige ophef in de media en bij de politiek.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Keuzevrijheid

Een aanbieder van een openbare telefoondienst biedt een consument de mogelijkheid om verschillende overeenkomsten aan te gaan. De nieuwe wet onderscheidt contracten:

  • waarbij geen starttarief in rekening wordt gebracht;
  • waarbij de gespreksduur in seconden in rekening wordt gebracht,
  • waarbij de gespreksduur in minuten wordt berekend.

In het laatste geval geldt de bepaling dat de aanbieder een tarief hanteert dat vergelijkbaar is met het tarief waar per seconde wordt gerekend.

Bewoordingen van wet kunnen vragen oproepen

De taal waarin de wet is opgesteld kan aanleiding geven tot onduidelijkheid. Aanvullende vragen worden na het in werking treden van de wet door Opta beantwoord.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in