Proximus stopt met het telegram
Het telecombedrijf heeft nog een tiental professionele klanten en een aantal residentiele klanten, schrijft het in een persbericht. Samen verstuurden zij de eerste 11 maanden van 2017 nog 8000 telegrammen. Dat is overigens 20 procent minder dan in 2016.
Verder schrijft het telecombedrijf: “Vanzelfsprekend werden de regelmatige professionele klanten persoonlijk op de hoogte gebracht en heeft Proximus hun alternatieve oplossingen aangeboden.”
Lange geschiedenis
Het telegram heeft een lange geschiedenis, meer dan 150 jaar werd deze dienstverlening aangeboden. Tientallen jaren lang werd het telegram gebruikt door residentiële klanten om een geboorte, huwelijk of overlijden aan te kondigen. De mogelijkheid bestond zelfs om felicitaties te versturen samen met een fles champagne of een knuffel. Lange tijd werd het telegram ook gebruikt voor professionele doeleinden door bedrijven uit alle sectoren, zoals door advocaten en gerechtsdeurwaarders (aangezien de telegrammen een begin van juridisch bewijs vormden) en ook door interimagentschappen (om uitnodigingen te versturen), schrijft Proximus.
Begin jaren 80 werden er nog meer dan anderhalf miljoen telegrammen verstuurd en ontvangen in België. In de loop der jaren nam het gebruik geleidelijk af; de telegram werd vervangen door modernere en goedkopere communicatiemiddelen. “Eerst door de fax, daarna door e-mail, sms en recenter nog door instant messaging.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee