Storing bij ING werd erger maar is nu opgelost
Volgens de woordvoerder van ING is gisterenavond een bestand met betalingsopdrachten niet goed ingelezen. Dat proces is vervolgens nogmaals gestart, waarbij sommige betalingen dubbel zijn uitgevoerd. Een aantal rekeninghouders kwam daardoor rood te staan waarna pinnen niet meer mogelijk was vanwege ontoereikend saldo. Ook liet de mijning.nl en de mobiele betaalapp saldi zien die niet juist waren. De woordvoerder zegt dat de saldi in de meeste gevallen inmiddels weer correct zijn. De bij- en afschrijvingen ontbreken nog bij veel rekeningen waar sinds gisteren transacties mee zijn uitgevoerd. De bank is nu bezig die achterstanden weg te werken.
De hele dag al wordt de site van ING geteisterd door een storing. Vanmorgen kon er nog wel worden ingelogd, alleen kregen gebruikers toen een saldo te zien dat ze niet verwacht hadden. De getoonde bedragen waren enkele tientallen tot enkele honderden euro's te laag. Daardoor werden sommige pinbetalingen afgekeurd vanwege een tekort aan saldo.
Naarstig op zoek
Een technisch team van de bank is al de hele dag bezig om te achterhalen waar de storing zit, waardoor deze is veroorzaakt en hoe het geheel gerepareerd kan worden. De bank meldt, dat de verkeerde saldi te zien waren op zowel de mobiele app als op Mijn ING, de toegang via een stationair werkstation. Op de eigen website van de bank wordt iets meer uitleg gegeven.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee