Overslaan en naar de inhoud gaan

Tele2 gaat concurreren via glasvezel

Tele2 wil zijn toetreding tot deze markt langzaam opbouwen en begint daarom met het aanbieden van abonnementen in Leeuwarden, Enschede, Hoofddorp en Almere. “In deze grotere steden denken we op dit moment het meeste potentie te hebben. Klanten die in andere gebieden zitten, kunnen zich aanmelden, maar moeten even wachten'', zei Herwin van der Kamp, directeur consumentenmarkt van Tele2.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Laatkomer op glasvezelmarkt

Tele2 betreedt de markt voor internet, televisie en telefonie via het supersnelle glasvezelnetwerk relatief laat. Marktleider KPN begon zo'n 3 jaar geleden met het groter inzetten op glasvezel. Inmiddels zijn zo'n 1 miljoen huishoudens in Nederland aangesloten op een glasvezelnetwerk.

“We wilden eerst rustig kijken waar de markt heen gaat en eerst veranderingen doorvoeren in ons mobiele aanbod. De introductie van ons mobiele abonnement SmartMix begin dit jaar, werd positief ontvangen. Keuzevrijheid staat hier centraal. Deze lijn willen we doortrekken naar glasvezel'', zegt Van der Kamp.

Basispakket voor 42,50 euro per maand

Tele2 wil klanten standaard een basispakket televisie bieden, internet met een up- en downloadsnelheid van 40 megabit per seconde en zowel mobiele als vaste telefonie voor 42,50 euro per maand. Als klanten bijvoorbeeld extra zenders willen of extra internetsnelheid, betalen ze daar extra voor. “Bij onze concurrenten heb je alleen de keuze alles of niets. Wij willen dat klanten kunnen kiezen.''

Volgens het bedrijf is nu het juiste moment aangebroken voor Tele2 om in glasvezel te stappen, omdat het bekendheid krijgt bij een breder publiek dan alleen de techneuten. “Vroeger was het idee dat glasvezel heel duur en ingewikkeld was. Omdat we steeds meer doen via internet, is er een breder publiek voor glasvezel, maar je moet mensen nog wel aan de hand nemen'', zei Van der Kamp. Daarom wil het bedrijf een gebruiksklare oplossing bieden. “Als onze monteur de deur uit loopt, weet je meteen hoe ons televisieproduct werkt, is het idee.''

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in