Utrechtse stemmingpeiler Scoutle geschaakt door concurrent in VS
Door slim gebruik te maken van algoritmen, kan ook een idee gevormd worden van de gevoelens van de rest van de bezoekers, is het gemeenschappelijk idee achter de ontwikkeling die Scoutle en Triberr in gang hebben gezet.
Nu Triberr Scoutle heeft overgenomen kunnen ze de krachten bundelen. "Eindelijk gaan we leren wat voor content waardevol is voor de introverten onder ons’, stelt Dino Dogan, CEO van Triberr in Emerce. "We breken eindelijk uit de actie-signaal gedreven filter bubbel."
Snel afgehaakt
Een voorbeeld van de manier waarop de bedrijven te werk gaan is de analyse van de tijd dat iemand neemt om een pagina te bekijken. Een artikel van 100 worden kost ongeveer 5 minuten om te lezen. Wanneer iemand na 30 seconden weg is, zegt dat iets over zijn interesse voor het artikel. Zo kunnen verschillende parameters worden ingezet voor een betere classificatie van webcontent zonder dat de bezoekers bewust hun waardering achterlaten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee