Overslaan en naar de inhoud gaan

Utrechtse stemmingpeiler Scoutle geschaakt door concurrent in VS

Tot nog toe hecht iedereen veel waarde aan zaken als 'likes' en reacties op websites om te achterhalen wat mensen vinden van een uiting op internet of sociale media. Echter, slechts een klein percentage van de bezoekers neemt de moeite om de tools te gebruiken om hun mening kenbaar te maken. Daarmee gaat dus het waardeoordeel van het overgrote deel van de bezoekers verloren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Door slim gebruik te maken van algoritmen, kan ook een idee gevormd worden van de gevoelens van de rest van de bezoekers, is het gemeenschappelijk idee achter de ontwikkeling die Scoutle en Triberr in gang hebben gezet.

Nu Triberr Scoutle heeft overgenomen kunnen ze de krachten bundelen. "Eindelijk gaan we leren wat voor content waardevol is voor de introverten onder ons’, stelt Dino Dogan, CEO van Triberr in Emerce. "We breken eindelijk uit de actie-signaal gedreven filter bubbel."

Snel afgehaakt

Een voorbeeld van de manier waarop de bedrijven te werk gaan is de analyse van de tijd dat iemand neemt om een pagina te bekijken. Een artikel van 100 worden kost ongeveer 5 minuten om te lezen. Wanneer iemand na 30 seconden weg is, zegt dat iets over zijn interesse voor het artikel. Zo kunnen verschillende parameters worden ingezet voor een betere classificatie van webcontent zonder dat de bezoekers bewust hun waardering achterlaten.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in