Overslaan en naar de inhoud gaan

Familiebundels stuwen kwartaalcijfers VodafoneZiggo

VodafoneZiggo heeft in het vierde kwartaal van 2018 de beste resultaten geboekt sinds de totstandkoming van het fusiebedrijf, twee jaar geleden. Grote stuwende factor achter deze goede resultaten is de populariteit van de familiebundels.
© VodafoneZiggo
VodafoneZiggo

Het totale mobiele klantenbestand steeg met zo'n 60.000 tot bijna 5 miljoen. VodafoneZiggo slaagde er daarbij in om meer klanten te bewegen om zowel kabel en internet bij Ziggo als mobiele telefonie bij Vodafone af te nemen. Dit doen nu meer dan 1 miljoen klanten.

Mede door de sterke concurrentie in de markt lagen de prijzen wel lager dan een jaar terug, waardoor de totale omzet licht terugliep tot 993 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat geschoond van afschrijvingskosten (OCF) steeg met 6,5 procent tot 417 miljoen euro. Daarmee presteerde VodafoneZiggo volgens financieel directeur Ritchy Drost beduidend beter dan aan het begin van het jaar.

"Momentum vasthouden"

In 2019 verwacht de onderneming haar "commerciële en financiële momentum'' vast te houden, met een toename van het bedrijfsresultaat tussen de 1 en 3 procent. VodafoneZiggo maakt momenteel ook veel kosten in verband met bijvoorbeeld het overschakelen van analoge op digitale televisie. Daarnaast werkt het bedrijf aan proeven met supersnelle 5G-verbindingen en een vernieuwing van zijn tv-portaal.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in