Het opvallendste nieuws volgens Anton Vreugdenhil
Aan de tevredenheid van de klant ligt dat niet volgens het onderzoek, dat vervolgens uitgebreid ingaat op een aantal redenen voor deze verschuiving. Die zijn allemaal herkenbaar, maar er worden toch belangrijke redenen over het hoofd gezien.
Naast het leveren van outsourcingoplossingen die aansluiten bij de werkelijke behoefte van de klant, hebben de middelgrote aanbieders de kwaliteit van hun oplossingen de laatste jaren drastisch verbeterd. Maar het belangrijkste is volgens mij dat middelgrote aanbieders in staat zijn om echt een commitment aan te gaan als het gaat om het behalen van de doelstellingen, of dat nu kostenbesparingen zijn of een betere beschikbaarheid. Het gaat om garanties afgeven, je nek daarvoor durven uitsteken, tot aan participatie toe: dat je als aanbieder bereid bent letterlijk afgerekend te worden op het resultaat, zodat je ook veel meer een gelijkwaardige partij bent. Partijen die in staat zijn om een solide partnership met de klant vorm te geven, winnen dan marktaandeel.
Vorige week konden we lezen dat outsourcing aan populariteit inboet. In de link staat zelfs ‘doek-valt-voor-outsourcing’. Ironisch, uitgerekend nu de tevredenheid over outsourcing zo groot is. Ik heb weliswaar geen marktonderzoek gedaan, maar in mijn ervaring is dat bericht echt grote onzin. Ik zie juist dat steeds meer bedrijven die ondernemerschap hoog in het vaandel hebben en zich bewust zijn van het belang van ICT voor hun business, willen uitbesteden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee