Inspectie JenV onderzoekt hoe weerbaar meldkamers zijn tegen cyberdreigingen
"In meldkamers komt informatie binnen waarmee de brandweer, ambulancedienst, politie en marechaussee hun werk kunnen doen. Meldkamers worden ingezet bij het bewaken van de openbare orde en de opsporing en zijn cruciaal bij de rampenbestrijding en crises", schrijft de Inspectie op zijn website. Daarom vormen uitval en verstoringen een steeds groter risico voor de vitale infrastructuur.
Volgens de Inspectie JenV is het dus van belang dat de meldkamers altijd in bedrijf kunnen blijven en voldoende beschermd zijn tegen verstoringen. Daarom moet de informatiebeveiliging en het risicomanagement op orde zijn. Of dat ook zo is, gaat de Inspectie nu na. Er wordt onderzocht of de informatiebeveiliging wel is opgezet volgens de informatiebeveiligingsrichtlijnen en hoe het risicomanagement is vormgegeven en geborgd.
Wanneer het onderzoek klaar moet zijn, is onbekend.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee