ICT-implementatie hindert H&M
De door H&M zelf bekendgemaakte problemen hebben afgelopen lente al de kop opgestoken. De Zweedse kledingverkoper spreekt in zijn persbericht over de financiële resultaten voor het derde kwartaal toch van een geleidelijk verbeterde sales-ontwikkeling, en van toegenomen marktaandeel "in vele markten". De retailgroep is daarbij niet specifiek over welke markten en groeipercentages.
'Aanzienlijke invloed'
De negatieve impact van het nieuwe logistieke systeem wordt wat meer ingevuld. De "sales- en kostenontwikkeling in enkele van de belangrijke markten voor de groep, zoals de VS, Frankrijk, Italië en België zijn in het derde kwartaal aanzienlijk beïnvloed" door de implementatieproblemen met het nieuwe ICT-systeem.
Dit werd juist ingevoerd om de levering van kleding sneller en efficiënter te maken. Ook moet het logistieke systeem de integratie van de fysieke winkels en de webwinkels bespoedigen. Ondanks de malheur verkocht H&M wel meer kleding. De omzet steeg in het derde kwartaal met 9 procent tot 55,8 miljard Zweedse kroon, zo'n 5,3 miljard euro. Een deel daarvan was te danken aan de valuta's die sterker werden ten opzichte van de kroon. Zonder die valuta-effecten steeg de omzet 4 procent.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee