Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-ers beschikken niet over juiste competenties

Vooral op luistervaardigheid en organisatiesensitiviteit valt nog werk te verzetten door de medewerkers Maar ook klantgerichtheid, service-oriëntatie, samenwerken, aanpassingsvermogen, informatieanalyse, probleemoplossing en kwaliteitsgerichtheid zouden wel wat beter mogen. Dat blijkt uit onderzoek van IT-detacheerder Neomax onder 255 IT-executives. Alleen het analytisch vermogen van de IT-medewerkers is beter (sic.) dan gewenst.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Directeur Stephan Bosman van Neomax noemt het zorgwekkend dat IT-executives niet tevreden zijn over hun medewerkers. Als mogelijke oorzaken noemt hij in het wervingstraject mogelijk onvoldoende wordt getoets wat de competenties van de kandidaten zijn en dat medewerkers hun competenties niet verder ontwikkelen als ze eenmaal bij de organisatie binnen zijn.

Neomax heeft onderzoek gedaan naar de richting waarin interne IT-afdelingen zich ontwikkelen. Neomax ging er bij het onderzoek vanuit dat verschillende organisatievormen verschillende competenties, kennis en kunde van de IT’ers vereisen. In de whitepaper 'Compententies' wordt besproken over welke competenties IT-managers en IT-medewerkers in de verschillende organisatievormen beschikken en over welke competenties ze volgens de IT-managers dienen te beschikken.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in