TalentSky haalt 7,5 miljoen dollar op
In het netwerk van TalentSky kunnen gebruikers hun eigen kennis en skills evalueren en vergelijken met wat ze nodig hebben voor hun gewenste carrièrepaden. Daarvoor werkt het netwerk samen met onder meer Coca-Cola en eBay die op hun beurt tonen welke kennis en ervaring zij willen zien bij de ideale kandidaten voor vacante functies.
De oprichters van TalentSky laten weten dat ze net netwerk zien als een “tweede generatie van wat LinkedIn is.” Daarbij gaat het vooral om een verdere uitbreiding van de endorsements binnen LinkedIn. In TalentSky kunnen gebruikers projecten delen waarin ze gewerkt hebben en aangeven welke kennis en ervaring ze daarbij hebben gebruikt. Collega’s, relaties en managers kunnen vervolgens aangeven hoe goed ze die skills echt vinden van deze gebruiker.
TalentSky is niet bedoeld als een vacaturesite maar als een middel voor gebruikers om te zien wat er goed aan hen is en wat er nog verbeterd moet worden. Dat moet het voor organisaties die op zoek zijn naar nieuwe medewerkers makkelijker maken de juiste personen te vinden, zo redeneert het bedrijf.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee