Salesforce versterkt zich in online-marketing
De transactie wordt naar verwachting eind juli afgerond. De directieraad van beide bedrijven is al akkoord gegaan met het overnameplan. Scott Dorsey, de oprichter en huidige CEO van ExactTarget, krijgt een managementfunctie bij Salesforce.com.
Relamecampagnes via e-mail, sociale netwerken en mobieltjes
ExactTarget is gevestigd in Indianapolis en telt bijna 2000 medewerkers. Het aan het begin van deze eeuw opgerichte bedrijf helpt klanten bij het voeren van advertentiecampagnes via sociale netwerken, e-mail en mobiele apparatuur. Tot de klantenkring behoren grote ondernemingen als Microsoft, Toyota en de Amerikaanse bierbrouwer Molson Coors.
Onder leiding van zijn CEO Marc Benioff heeft Salesforce.com de afgelopen 5 jaar al meer dan 40 bedrijven en bedrijfjes overgenomen. Daar was in totaal meer dan 4 miljard dollar mee gemoeid. Benioff streeft ernaar van Salesforce.com de grootste speler in online-marketing te maken. Dinsdag zei hij dat het inlijven van telkens kleine bedrijfjes niet hard genoeg ging. Daarom is nu gekozen voor een grote acquisitie ineens.
Overgenomen bedrijf maakt al jaren verlies
ExactTarget ging in maart 2012 naar de beurs. Het bedrijf heeft al sinds 2008 geen winst meer gemaakt. Ook over het lopende en volgende boekjaar verwacht het bedrijf verlies te lijden. Wel is de omzet al minstens sinds 2007 gestaag toegenomen, meldt persbureau Bloomberg.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee