Tags, widgets en analysetools maken websites traag
Een stuk minder zwaar, maar ook nog heftig, is de belasting van Millennial Media, dat 2,6 seconde toevoegt aan de laadtijd. Millennial Media afficheert zich als 'mobiel advertentienetwerk' en rekent bedrijven als Chrysler, McDonald's en Warner Brothers tot zijn klanten.
De cijfers zijn afkomstig van Ghostery, dat een plug-in levert waarmee websurfers kunnen nagaan, hoe ze tijdens het surfen gevolgd worden. De top tien van vertragende tags, widgets en analysescripts zou 22 seconden toevoegen aan de laadtijd van een site die ze allemaal zou installeren. Het analysescript van GoDaddy, waarvoor afnemers ook nog eens 3 dollar per maand moeten betalen, is goed voor een vertraging van 1, seconde.
Google straft trage sites
De vertragende factor van dit type toevoegingen verdient zeker aandacht van websitebouwers. Niet alleen omdat internetters een in doorsnee ongeduldig volkje vormen dat snel doorklikt naar een andere site. Ook in de ranking in Googles zoekmachine speelt snelheid tegenwoordig een prominente rol. Voor gebruik van zo'n vertragingsfactor moet men derhalve overwegen, of de voordelen opwegen tegen het verlies aan bezoek door afhakende websurfers en verminderde vindbaarheid in Google.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee