Overslaan en naar de inhoud gaan

Uber kan klachten elektronisch nameten

Wie zich na een ritje met een chauffeur van Uber onprettig voelt over zijn rijstijl kan een klacht indienen. Uber gaat vervolgens de apparatuur in de auto en de mobiele telefoon van de chauffeur uitlezen. Dat geeft via GPS een goed beeld van de rijstijl. Als een chauffeur te snel gas geeft of te bruusk op de rem trapt, wordtdat geregistreerd door de versnellingsmeters in de telefoon.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Begrip

Uber heeft de nieuwe techniek beschreven op zijn blog waar wordt aangedrongen op meer begrip tussen chauffeur en passagier. De klachten kunnen namelijk ook van de chauffeur af komen, bijvoorbeeld wanneer de passagier zich vervelend gedraagt. Bij elke klacht duikt Uber in alle beschikbare gegevens om te kijken wat er aan de hand is en hoe het probleem kan worden opgelost.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in