Nederland tweede land in breedband voor consumenten
De recessie heeft vrijwel geen invloed op de groei van het aantal breedbandaansluitingen onder consumenten, constateert Gartner. Het is een van de laatste dingen waarop men zal bezuinigen.
De groei wordt gestimuleerd door onder meer de beschikbaarheid van goedkopere pc’s en de lagere prijzen van breedband.
Wereldwijd waren er eind vorig jaar 21 landen waar meer dan de helft van de huishoudens beschikt over breedband. Zuid-Korea is daarin het beste voorzien met een penetratie van 86 procent, die naar verwachting in 2013 zal zijn gestegen tot 93 procent. Nederland is en blijft tweede in deze ranglijst.
De groei zal in opkomende markten als China, India, Maleisië, het Midden-Oosten en Oost-Europa weliswaar sneller verlopen, maar deze landen lopen hun achterstand niet snel in, zo voorziet Gartner. Dat vergt nog zeker 10 jaar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee