Online thuiswinkelmarkt groeit 24 procent
Zodoende is Consumenten Elektronica met een omzet van 565 miljoen momenteel goed voor 12 procent van de totale omzet in de markt. Reizen is goed voor 40 procent van de totale omzet van de online thuiswinkel markt, met een omzet van 1,95 miljard in 2008. Als reizen, food, tickets, financiële en andere diensten buiten beschouwing worden gelaten, groeien de non-food segmenten over 2008 met 35 procent. Een en ander blijkt uit de halfjaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor 2008-2 van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.De gemiddelde online consument plaatste vorig jaar 5 á 6 bestellingen via internet. Het gemiddeld bestede bedrag per online consument steeg met 16 procent naar 618 euro per jaar. Er kwamen in 2008 in Nederland 1 miljoen nieuwe online shoppers bij, maar er zijn nog steeds 2,5 miljoen internetters die nog nooit een online aankoop deden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee