Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke stijging omzet sociale media

Volgens Gartner is en blijft het grootste deel van de omzet vooral afkomstig uit advertenties. Dit jaar zal de omzet uit advertenties op sociale media rond de 5,5 miljard dollar bedragen. In 2012 is dat bedrag gegroeid tot 8,2 miljard dollar.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Adverteerders stappen over

Gartner is er van overtuigd dat marketeers overstappen van eenmalig geplaatste advertenties naar een vorm van adverteren waarbij zij een ‘voortdurende betrokkenheid’ houden met de internetgebruiker. Om die reden besteden ze een hoger percentage van hun advertentiebudgetten bij sociale media. “Dat komt vooral doordat socialenetwerksites – met de hulp van leveranciers van social analytics – verbanden aangeven tussen de datastructuren van gebruikers. Daarbij gaat het om lijsten van vrienden, hun commentaren en boodschappen, foto’s en sociale betrekkingen, contactinformatie en media die daarbij worden betrokken”, aldus Gartner.

Social Gaming

De rest van de omzet komt onder meer uit social gaming; 3,2 miljard dollar dit jaar en 4,5 miljard volgend jaar. Abonnementsgelden voor de sociale media leveren dit jaar wereldwijd 236 miljoen dollar op, wat volgend jaar zal zijn gegroeid tot 313 miljoen.

Gartner verwacht dat sociale media wereldwijd in 2015 een omzet zullen realiseren van 29,1 miljard dollar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in