Sterke stijging omzet sociale media
Adverteerders stappen over
Gartner is er van overtuigd dat marketeers overstappen van eenmalig geplaatste advertenties naar een vorm van adverteren waarbij zij een ‘voortdurende betrokkenheid’ houden met de internetgebruiker. Om die reden besteden ze een hoger percentage van hun advertentiebudgetten bij sociale media. “Dat komt vooral doordat socialenetwerksites – met de hulp van leveranciers van social analytics – verbanden aangeven tussen de datastructuren van gebruikers. Daarbij gaat het om lijsten van vrienden, hun commentaren en boodschappen, foto’s en sociale betrekkingen, contactinformatie en media die daarbij worden betrokken”, aldus Gartner.
Social Gaming
De rest van de omzet komt onder meer uit social gaming; 3,2 miljard dollar dit jaar en 4,5 miljard volgend jaar. Abonnementsgelden voor de sociale media leveren dit jaar wereldwijd 236 miljoen dollar op, wat volgend jaar zal zijn gegroeid tot 313 miljoen.
Gartner verwacht dat sociale media wereldwijd in 2015 een omzet zullen realiseren van 29,1 miljard dollar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee