Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst minder belangrijk in Yahoo-strategie Mayer

Veel meer aandacht voor optimale ontwikkeling van producten, met name e-mail en zoekmachine, is het credo van Mayers strategie die Yahoo weer tot een gezond bedrijf moet maken. De overdreven aandacht voor winstoptimalisatie moet verdwijnen. Ze wil bijvoorbeeld de tickertape die de beurskoers van Yahoo toont op het intranet van het bedrijf weg hebben, vertelt ze in een interview met The Wall Street Journal.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Mayer is onder meer geïnteresseerd in het aankopen van technologie voor location based services. Daarmee kunnen bezoekers van de site relevante informatie krijgen over bedrijven die zich in hun buurt bevinden. Ik wil dat jullie nadenken over gebruikers, schijnt ze veelvuldig bij Yahoo te roepen.

Mayer brengt Google-expertise in

Mayer kwam enkele weken geleden in dienst als CEO van Yahoo, de derde op rij in een jaar tijd. Mayer kwam van Google waar zij al sinds de begindagen van het bedrijf werkte in leidinggevende functies. Alle ogen zijn gericht op de strategie die zij uitstippelt voor Yahoo. Ze heeft echter aangegeven eerst grondig de financiële basis van Yahoo te willen evalueren voordat zij met een uitgewerkte strategie komt.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in