Nieuwe generatie vindt mobieltje essentieel
Dit blijkt uit onderzoek van Harris Interactive in opdracht van de Amerikaanse branchevereniging voor mobiele telefonieaanbieders CTIA. Uit het onderzoek bleek verder dat tieners aan het type telefoon afleiden tot welke sociale groep iemand behoort. De druk om de fraaiste telefoon te hebben is groot. De Apple iPhone staat bovenaan het status-lijstje van de tieners. SMS-en is de belangrijkste functie van de telefoon. 42 procent van de ondervraagden zegt zelf blind te kunnen sms-en. Een derde zegt het toestel ook te gebruiken voor spelletjes en 20 procent gebruikt de telefoon om hun social network zoals Facebook, bij te werken.Kosten zijn een belangrjke factor die gebruik in de weg staan. Wanneer het mobiele internet goedkoper was zouden vooral meer online games worden gespeeld. Zo'n 40 procent zegt geen moeite te hebben met veel reclame op de telefoon, mits de dienstverlening dan gratis is. De CTIA ziet in het onderzoek belangrijke aanwijzingen voor ontwikkelingen van de rol die mobiele telefonie speelt in het allerdaagse leven. Recent onderzoek van Nielsen wijst in dezelfde richting als het Harris Interactive onderzoek. In Amerika bezit inmiddels de helft van de kinderen tussen de 8 en 12 een mobiele telefoon. Gemiddeld krijgen kinderen tussen 10 en 11 jaar hun eerste toestel.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee