Microsoft bestudeert veevoer om nieuwe markten aan te boren
Een succesvol voorbeeld van de aanpak is Digital Green. Onderzoekers hebben in een beperkt aantal Indiase dorpen een boerenwedstrijd gehouden, vergelijkbaar met Idols. De deelnemers aan de wedstrijd werden ingezet voor het opnemen van een aantal instructievideo's. Door de lokale populariteit die de collega-boeren via het tv-programma verkregen, werden de adviezen die op de video's te zien waren veel beter bekeken dan in eerdere pogingen de nieuwe aanpak bij de boeren onder de aandacht te brengen. In een ander project reorganiseerden de onderzoekers een systeem waarmee de boerengemeenschap op de hoogte bleef van de prijsontwikkelingen van hun produkten. Aanvankelijk maakten de boeren daarvoor gebruik van hun eigen pc's, die vaak stuk gingen. Door een server de prijsinformatie te laten verzamelen en door te sturen naar de mobiele telefoons die boeren toch al hadden, verbeterde de marktkennis van de gemeenschap aanzienlijk.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee