Oracle probeert oud-Sun-dealers te paaien
De pijnpunten zitten in de marges die de voormalig Sun-dealers krijgen en in de sterk opgelopen besteltijden.
Oracle wil geen voorraad lokaal aanhouden. Daardoor is de periode tussen het sluiten van een contract en de daadwerkelijke levering opgelopen van 48 uur naar 48 dagen, klaagt een voormalig Sun-wederverkoper op The Register. Ook is de informatievoorziening gebrekkig. Resellers horen pas dat producten uit de roulatie genomen zijn op het moment dat zij iets verkocht hebben en een leveringsverzoek doen.
Beter commissies op de verkoop verwacht
Oracle heeft de afgelopen weken externe adviseurs ingehuurd om te zien of de premies voor de Oracle-verkopers niet erg uit de pas lopen met die van bijvoorbeeld HP of IBM. Naar verwachting biedt Oracle vanmiddag het verkoopkanaal betere voorwaarden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee