Schmidt: Google+ fundamenteel voor bedrijfsstrategie
Vooral het onderdeel "Circles", waarmee gebruikers informatie kunnen delen met een beperkt aantal anderen, komt in alle andere Google-diensten terug.
Kinderziekten moeten eerst opgelost
Voor cijfers over het gebruik van Google+ vond Schmidt het nog veel te vroeg. "De eerste tekenen zijn echter positief", zegt Schmidt. Hij vertelde dat het grootste probleem dat mensen ervaren is dat ze geen uitnodiging hebben voor deelname. Google heeft er voor gekozen om alleen een beperkte groep mensen toe te laten tot de dienstverlening om eerst de kinderziekten aan te kunnen pakken voor dat een mogelijk massale toeloop op gang komt.
Privacy maakt het verschil
Volgens Schmidt is identiteit het belangrijkste gemis op internet. "Wanneer je een sterke en heldere identiteit hebt, kun je heel veel dingen doen, mits met toestemming van betrokkenen." Google heeft belangrijke lessen getrokken van het privacydebacle met Buzz, het voormalig sociaal netwerkinitiatief van het bedrijf. De manier waarop Google+ met privacy omgaat vormt volgens Schmidt nu ook een belangrijk onderscheid met Facebook.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee