Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo! en Google herzien toch hun advertentiepact

De details van het plan zijn niet officieel bekendgemaakt, maar volgens bronnen in de New York Times is de looptijd van het voorgenomen contract ingekort van tien naar twee jaar.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Bovendien zou Yahoo! een minder groot aandeel krijgen van de advertentie-inkomsten die uit de overeenkomst vloeien. In de voorgestelde samenwerking zou Google de mogelijkheid krijgen advertenties te plaatsen naast de zoekmachineresultaten van Yahoo! waarbij de inkomsten werden gedeeld. Tegenstanders vinden dat Google met deze overeenkomst een te grote macht krijgt over de online-advertentiemarkt. Google en Yahoo! pareren de kritiek door erop te wijzen dat de prijzen voor de advertentie tot stand komen via een online-veilingmechanisme waar zij geen invloed op hebben.Vrijdag voorspelden diverse bronnen nog dat beide partijen niet van zin waren de voorwaarden van de samenwerking aan te passen om tegemoet te komen aan de eisen van de mededingingscommissie van het ministerie van Justitie.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in