Overslaan en naar de inhoud gaan

Amber Alert gaat Twitter inzetten

Met de meldingen wordt een elektronische poster meegestuurd met informatie over het verdwenen kind. Die poster kan eenvoudig worden uitgeprint en worden opgehangen in bijvoorbeeld recepties, winkels, sportkantines en eetgelegenheden.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

"Doel van het Amber Alert is zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen te bereiken met een foto van een ontvoerd kind. Sociale media zoals Twitter zijn daar bij uitstek geschikt voor. Veel mensen gebruiken hun smartphone om altijd en overal op de hoogte te blijven van de laatste 'Tweets'. Dat zijn bij een Amber Alert dus direct tienduizenden mensen die uitkijken naar het ontvoerde kind'', aldus Frank Hoen, directeur van softwarebedrijf Netpresenter, het bedrijf achter Amber Alert Nederland.

Amber Alert is een gezamenlijk initiatief van Netpresenter en de Nederlandse politie. Ze worden alleen uitgestuurd bij zeer urgente vermissingszaken. Voorwaarden zijn dat een vermist kind onder de 18 jaar moet zijn. Verder moet er direct gevaar voor het leven zijn of moet er worden gevreesd voor ernstig letsel. De beslissing over het uitdoen van een Amber Alert ligt bij de politie.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in