'Bedrijven verspillen veel tijd aan routineus IT-beheer'
Terry Walby, directeur van IPsoft in Engeland: “Het is vaak demotiverend voor hooggekwalificeerde IT-medewerkers om buitensporig veel tijd te moeten steken in basaal onderhoudswerk. Afgezien van de kosten heeft dit niet alleen een negatief effect op de productiviteit, maar mogelijk ook op het behoud van goede mensen voor de organisatie.”
Strategie en innovatie
Het onderzoek laat ook zien dat meer dan de helft van de ondervraagden nieuwe strategisch belangrijke projecten zouden kunnen oppakken wanneer operationele IT-activiteiten zouden worden geautomatiseerd. Innovatie staat daarbij hoog op de prioriteitenlijst. Ruim 40 procent geeft aan dat daarnaast meer tijd vrij zou komen om te besteden aan planning en het vormgeven van de strategie van de organisatie, waardoor een betere afstemming tussen business en IT kan worden gerealiseerd.
Zelflerende systemen
IT-specialisten hebben vooral behoefte aan technologie waarmee problemen niet alleen maar worden gedetecteerd, maar ook automatisch worden opgelost, concludeert IPsoft. Walby: “Automatisering van ICT-beheer gaat niet meer over het laten draaien van gecompliceerde scripts op een lokaal netwerk, maar heeft zich ontwikkeld tot een zeer geavanceerd zelflerend systeem dat met behulp van autonome expertsystemen zichzelf kan herstellen.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee