EZ nuanceert marktoordeel filesharing

Het koopgedrag van consumenten is verschoven van muziek-cd's naar liveconcerten, merchandising en games. Van een teruggang van bioscoopbezoek of dvd-verkoop is geen sprake. De dvd-verkoop stijgt zelfs. Ook signaleert Heemskerk dat de filesharing-technologie allerlei kansen biedt voor innovatie. Hij ziet dan ook voor de muziek- en filmbranche een uitdaging een nieuwe marktbenadering voor hun producten te bedenken die beter aansluit bij de behoefte van de consument. De moderne consument is op zoek naar diverse, toegankelijke en betaalbare content. TNO geeft aan dat uit het onderzoek blijkt dat de creatieve branche dergelijke nieuwe bedrijfsmodellen in ontwikkeling heeft. De muziek- en filmbranche heeft zich totnogtoe met hand en tand verzet tegen het delen van muziek en video via internet. Onder meer door de inschakeling van de stichting Brein jaagt zij op individuen die het auteursrecht schenden dat op muziek en film rust.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee