Overslaan en naar de inhoud gaan

‘IT-dienstverleners niet op een lijn met klant’

LogicNow onderzocht meer dan 1300 IT-afdelingen en meer dan 700 IT-dienstverleners in Noord-Amerika, Engeland, Duitsland, Italië, Brazilië, de Benelux, Frankrijk en Australië & Nieuw-Zeeland.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat de aangeboden diensten van IT-dienstverleners niet overeen komen met de prioriteiten van een IT-afdeling. IT-afdelingen vragen in eerste instantie hulp aan IT-dienstverleners bij een direct, bedrijfskritiek probleem. IT-dienstverleners proberen dan echter een bredere, adviserende service aan te bieden en stellen geen prioriteit aan het directe probleem van de IT-afdeling. Dit leidt tot frustraties bij de IT-afdeling.

Meningsverschil over relatie

De onderzoekers vonden een substantieel verschil van mening tussen IT-afdelingen en IT-dienstverleners over hoe hun relatie zich moet ontwikkelen. 64 Procent van de IT-dienstverleners wil dat de klantrelatie zich ontwikkelt tot het geven van meer strategisch advies (breder en diverser). Slechts 13% van de IT-afdelingen is het hier mee eens, terwijl de rest verdeeld is en meer tactische en technische ondersteuning wil of liever helemaal geen verandering ziet.

Ook is er een verschil van visie op de toekomst van Managed Security Service: op de vraag hoe Managed Security moet worden verbeterd, antwoordden IT-afdelingen dat er betere e-mailbeveiliging, betere internetprotectie en betere anti-virus geboden moet worden. IT-dienstverleners leggen de prioriteit liever bij beveiligingsadvies en het bieden van proactieve systeemupdates en patches. IT-afdelingen zetten deze 'verbeteringen' juist onderaan hun prioriteitenlijst.

Oneens over manier van betalen

Ruim driekwart van de IT-afdelingen wil voor Managed Security-diensten betalen door middel van maandelijkse, driemaandelijkse of jaarlijkse offertes die hun hele IT-beveiliging omvat - zowel de technologische licenties als de bijbehorende diensten. 49 Procent van de IT-dienstverleners declareert elke technologie apart of ad hoc. Daarnaast is maar liefst 66 procent van de dienstverleners niet van plan om hun manier van declareren het aankomende jaar te veranderen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in