Overslaan en naar de inhoud gaan

Online-advertentiemarkt vertoont dip

In de eerste drie maanden van 2008 werd voor 5,8 miljard dollar geadverteerd, terwijl in het laatste kwartaal van 2007 nog 5,9 miljard aan online advertenties werd uitgegeven. De voorgaande 13 kwartalen was er steeds sprake van een stijging.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

PricewaterhouseCoopers wijt de beperkte terugval aan de combinatie van economische tegenwind en de gebruikelijke terughoudenheid die met een eerste kwartaal gepaard gaat. Over de hele linie blijft de online-advertentiemarkt erge sterk, stellen de onderzoekers. Van 9,6 miljard in 2004 groeide de markt naar 21,2 miljard dollar in 2007 en alleen al op basis van de omvang van het eerste kwartaal zou in 2008 de omzet op ten minste 22 miljard dollar uitkomen. De groei vlakt wel wat af. Tussen 2004 en 2006 groeide de markt met jaarlijks 30 procent, maar waarschijnlijk daalt dat dit jaar tot minder dan 20 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in