Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta pakt zakelijke communicatie aan

Opta-voorzitter Chris Fonteijn wil daarom het komend jaar analyseren of er meer dynamiek in de keuze voor internet- en telefoniediensten voor het zakelijk segment mogelijk is, zodat "de zakelijke klanten net zo veel profijt hebben van de concurrentie als de consument dat heeft. "
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Opta is tevreden dat de prijzen voor communicatiediensten voor consumenten het afgelopen jaar verder zijn gedaald. De toezichthouder constateert dat steeds meer mensen bellen via internet. Het aantal mobiele aansluitingen nam verder toe tot 19 miljoen. Dat betekent een penetratie van ruim 115 procent, een van de hoogste ter wereld. Ook de breedbandpenetratie neemt verder toe. Nu al heeft 74 procent van de huishoudens een breedbandverbinding. De prijzen voor beide typen aansluitingen zijn fors gedaald in vijf jaar tijd. Mobiel bellen werd de helft goedkoper, een DSL of kabelaansluiting zelf een factor 5,5 tot 6. (Thijs Doorenbosch)

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in