Sterke daling sms-klachten
In het eerste kwartaal van 2010 lag het aantal klachten op 707. In het derde kwartaal van dit jaar kwamen nog 248 klachten over sms-diensten binnen. Dat is het laagste niveau in de afgelopen twee jaar. Vanaf april, het moment waarop de wetgeving is aangepast, daalde het aantal klachten scherp. Van 739 in het eerste kwartaal van 2011, naar 338 in het tweede kwartaal.
Vanaf 1 april mogen mobiele operators een consument niet meer tot betaling dwingen als deze betwist een sms-abonnement te zijn aangegaan. De operator moet bewijzen dat de consument zich bewust heeft geabonneerd op de sms-dienst. Verder kreeg elke gebruiker de mogelijkheid om alle sms-diensten te blokkeren. Voor sms-diensten waarvan de totale kosten boven 1,50 euro liggen, gaat vanaf 1 januari een dubbele opt-in regeling gelden.
Opta is sms-diensten gaan behandelen als spam en heeft boetes uitgedeeld aan twee leveranciers die klanten geen afmeldmogelijkheid boden voor push-berichten.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee