Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke daling sms-klachten

In het eerste kwartaal van 2010 lag het aantal klachten op 707. In het derde kwartaal van dit jaar kwamen nog 248 klachten over sms-diensten binnen. Dat is het laagste niveau in de afgelopen twee jaar. Vanaf april, het moment waarop de wetgeving is aangepast, daalde het aantal klachten scherp. Van 739 in het eerste kwartaal van 2011, naar 338 in het tweede kwartaal.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Vanaf 1 april mogen mobiele operators een consument niet meer tot betaling dwingen als deze betwist een sms-abonnement te zijn aangegaan. De operator moet bewijzen dat de consument zich bewust heeft geabonneerd op de sms-dienst. Verder kreeg elke gebruiker de mogelijkheid om alle sms-diensten te blokkeren. Voor sms-diensten waarvan de totale kosten boven 1,50 euro liggen, gaat vanaf 1 januari een dubbele opt-in regeling gelden.

Opta is sms-diensten gaan behandelen als spam en heeft boetes uitgedeeld aan twee leveranciers die klanten geen afmeldmogelijkheid boden voor push-berichten.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in