Werkers hebben haat-liefdeverhouding met e-mail
De ervaring met e-mail, internet en mobieltje is echter niet louter positief. 46 procent van de ondervraagden gaf te kennen dat deze technieken hen onder druk zetten om langer te werken, en 49 procent zegt het als gevolg van deze technieken moeilijker te vinden in zijn vrije tijd afstand van het werk te nemen. De helft van de ondervraagden kijkt ook in het weekend naar werkgebonden e-mail. 22 procent doet dat zelfs regelmatig; bij een vergelijkbaar onderzoek twee jaar terug was dat nog 16 procent. De Blackberry-eigenaren nemen nog minder afstand: van hen checkt 40 procent regelmatig in het weekend zijn werk-mail.Hulpmiddelen als e-mail en mobieltje hebben ook wel enig effect op de werkduur. 17 procent van de ondervraagden geeft te kennen dat hij of zij meer uren maakt als gevolg van het gebruik van deze technieken voor het werk. Daar staat tegenover dat 6 procent meent dat de technieken hem of haar juist tijd besparen, terwijl het merendeel geen effect op de duur van de werkweek ervaart.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee